Joulutortuista tukea vähävaraisille lapsiperheille

K-Market Pyhäjärvi laittoi joulukuun ajaksi pystyyn Joulutorttu-kampanjan. Jokaisesta myydystä joulutortusta yritys tulee lahjoittamaan viisi senttiä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pyhäjärven yhdistykselle.

– Tämä on aika yleinen kampanja. Haluamme auttaa paikallisesti, etenkin lapsia. Lähtöajatus oli, että apua ja tukea kohdennetaan suomalaisille ja vähävaraisimmille lapsiperheille. Halusimme näyttää, että tälläkin tavalla voi ojentaa kättä, kertoi K-Market Pyhäjärven kauppias Arto Mäkimartti.

Tavoitteekseen Mäkimartti linjasi joulun alla 8 000 myytyä torttua. Kampanjan päätyttyä vuodenvaihteessa lukema oli onnistuttu ylittämään komeasti.

– Yhteensä myimme 8 280 torttua. Meillä ei ole ollut aikaisemmin vastaavan tyyppistä kampanjaa, johon asiakas voi osallistua ostamalla. Tarkoitus on, että pidämme tämän tyyppisen kampanjan vuosittain joulun alla myös tulevaisuudessa. Vain tuote vaihtuu.

Mäkimartin mukaan kampanja oli teettänyt yrityksessä jonkin verran ylimääräistä hommaa.

– Tähän on sisältynyt paljon paistotyötä, Arto naurahtaa.

Kerätyt varat K-Market luovuttaa tammikuussa MLL:lle, joka pääsee käyttämään lahjoituksen parhaalla katsomallaan tavalla.

Ossi Savolainen